Saturday, May 4, 2013

Siang-siang Umno jerit "Melayu, Melayu!" malam-malam sembah Cina mengemis rasuah

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kata PAS dan Anwar mengemis pada DAP.

Saya tak perlu jawab apa-apa. Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh jawab sendiri dan lagi pandai jawab. Orang-orang PAS pun terlalu ramai yang pandai-pandai walaupun ada yang bodoh dan khianat, iaitu puak Unity Government (UG).

Lagi pun, saya bukan lawyer depa.

Selain itu, walaupun saya tibai Dr Mahathir cukup-cukup ketika dia jadi Perdana Menteri, tapi bila dia dah pencen, saya hampir tak pernah hentam dia. Nak kata tak pernah langsung tak berani la. Tapi, hampir tak pernah.

Dalam banyak hal, Tun jauh lebih mulia dari puak PAS UG. Sekurang-kurangnya Tun Umno dan Umno sahaja parti dia. Hati dia tak ada pada parti lain. Puak PAS UG pula, jiwa dan kelaku sebijik Umno, tapi dok bawa kad keahlian PAS. 

Tinggal lagi, bila Dr Mahathir kata PAS dan Anwar mengemis pada DAP, saya teringat satu komen di bawah posting bertajuk "Bunuh kuasa Umno BN dulu, lepas tu kita soal Anwar". Mamat tu kata:

"La ni pon (kuasa) ada di tangan MCA, tauke2. Umno siang2 jerit Melayu2, mlm2 merangkak sembah Cina mengemis rasuah. Hina, hina!".

Sementara itu, kawan saya seorang wartawan menghantar ramalam bahawa Umno menang. Dengan adanya bukti tambahan melalui berita bertajuk "Nong Chik's personalised leaflet to a phantom," saya hanya jawab, "Tipu pilihan raya, turun jalan raya".

5 comments:

  1. Kalau sudah darah daging lantak setan , apa apa pun dari otak kepala budak budak DUMBNO tu ada lah idea idea setan.... Ini biasa bah !

    Rata rata rakyat sudah matang juga , tidak buta buta memilih mamat mamat bahalol jadi pemimpin , harapan sangat umat umat PAS tak sebahalol DUMBNO kencing kawan sendiri lepas menang PRU 13 esok.

    Tau tau lah , budak bahalol tiba tiba dapat pangkat boleh jadi biawak juga perangai nya.

    ReplyDelete
  2. omno tak mintak sokongan dari mca mic gerakan dll ke

    ReplyDelete
  3. Dah dasar penarik beca, nak kata apa.

    ReplyDelete
  4. Pilihan Raya Umum 13 – Pengundi Hantu? Info PRU-13

    http://zamzoro.com/tentang-segalanya/info-pilihan-raya-umum-13/

    ReplyDelete